Vier strategisch geplaatste draaipunten en twee koppelingen werken samen om een enkel zwevend draaipunt te creëren voor het meest actieve, efficiënte veersysteem.
Deze superlichte composite XC-machine koppelt de nieuwste Maestro veringstechnologie aan de snelheid, controle en stabiliteit van een progressieve 29er-geometrie. Als XC-racing jouw ding is, dan is dit je snelste weg naar het podium.
Deze full-suspension 29er heeft een superlicht Advanced-grade carbon voorframe en swingarm en is voorzien van 90 mm soepele achtervering en 100 mm veerweg aan de voorzijde. De beproefde Maestro-achtervering heeft een Trunnion-mount achterdemper met een kleinere overbrengingsverhouding waardoor de trapefficiëntie en de remprestaties toenemen. De demperhevel en liggende achtervork zijn compacter waardoor de klimeigenschappen en de totale wendbaarheid zijn verbeterd. De Advanced Forged Composite bovenste rocker-arm is lichter, stijver en sterker dan de voorgaande aluminium versie. Andere updates zijn de montage van bredere Boost-haven en een geïntegreerd Giant WheelSystem met sterkere en stijvere wielen voor een vertrouwenwekkend en nauwkeurig stuurgedrag op XC-terrein.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
XC-efficiëntie:
De Advanced Composite frameset (hoofdframe en swingarm) is superlicht en heeft een agressieve 69 graden balhoofdhoek en 73.5 graden zitbuishoek om sneller te kunnen klimmen en accelereren.
29er speed en stabiliteit:
De framegeometrie en vering zijn geoptimaliseerd voor 29 inch wielen en bieden een racewinnende combinatie van snelheid en stabiliteit op XC-terrein.
Tractie en controle:
De verbeterde Maestro Suspension met een Advanced Forged Composite rocker-arm en Trunnion-mount demper zorgen voor soepele veerprestaties op XC-beklimmingen, in bochten en afdalingen.
Maestro Suspension Technology
Advanced Composite Mainframe and Swingarm
High-performance grade raw carbon fiber and custom resin is used to produce this high-quality frame in Giant’s own composite factory. Handcrafted monocoque construction makes both the mainframe and rear swingarm extremely lightweight, stiff and compliant.
29-Specific XC Geometry
Updated “long and low” XC frame geometry is tailored for 29-inch wheels to optimize control, acceleration and stability.
Boost Technology
Bredere naafafstand (110 mm voor / 148 mm achter) resulteert in stijvere wielen voor extra controle plus meer bandenspeling en een verbeterde kettinglijn voor optimale aandrijflijnprestaties.
Advanced Forged Composite Upper Rocker Arm
Een geavanceerd vormproces onder hoge druk wordt gebruikt om complex gevormde koolstofvezelcomponenten te produceren die lichter, stijver en sterker zijn dan vergelijkbare aluminium componenten.
Trunnion Mount
De nieuwe shockmount zorgt voor een lagere hefboomverhouding voor meer pedaal- en remefficiëntie, plus een lager zwaartepunt en kortere liggende achtervorken voor verbeterde handling, klimmen en behendigheid.
PowerCore
Een enorm oversized trapas / liggende achtervork is voorzien van een volledig geïntegreerd 86 millimeter breed trapasontwerp. Asymmetrische liggende achtervorken zorgen voor extra stijfheid aan de aandrijfzijde en stabiliteit aan de niet-aandrijfzijde.
OverDrive
Giant's originele oversized vorkbuis-technologie. De oversized balhoofdlagers (1 1/4 "onder en 1 1/8" boven) en de taps toelopende stuurbuis zorgen samen voor een optimale stuurstijfheid, ontworpen om nauwkeurige stuurprestaties te bieden.
Deze specificaties zijn met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Specificaties, beschikbaarheid, prijzen en kleuren kunnen echter zonder vooraankondiging wijzigen.